armi Newbie
|
Geplaatst: wo mrt 28, 2007 3:48 pm Onderwerp: verminderde libido door gebruik medicijn voor depressie |
|
|
Hoi,
Ruim een jaar heb ik nu een relatie met mijn vriend.
Sinds een maand heeft hij mij verteld waarom wij weinig vrijen.
Zijn moeder heeft tijdens haar zwangerschap in een zware en langdurige depressie gezeten. Mijn vriend heeft deze "ziekte" geerfd. Daar is men 10 jaar geleden achtergekomen.
Sindsdien slikt hij antidepressie middelen. Een van de bijwerkingen is dat zijn libido teruggegaan is van weinig tot nihil. Mijn sexuele behoefte is wel meer dan 1x per 2 maanden of langer.
Mijn vriend voelt zich helemaal niet op zijn gemak als ik dit onderwerp ter sprake breng. Hij zal er alles aan doen om dit te ontwijken.
Ik, ben een open persoon. Bij mij is alles bespreekbaar. Natuurlijk houd ik er rekening mee hoe mijn gesprekspartner er tegenover staat.
Ik weet dus niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik durf zelfs geen toenadering meer te zoeken omdat ik bang ben om afgewezen te worden omdat hij meestal geen behoefte aan knuffelen/vrijen heeft.
Wie weet hoe ik deze impasse kan doorbreken of mij handvaten aan kan reiken waardoor ik een opening voor een gesprek kan krijgen?
groeten
armi |
|
adjudant Member
|
Geplaatst: vr nov 16, 2007 5:22 pm Onderwerp: Verminderd libido |
|
|
Hallo Armi,
Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik zat zelf nogal "lastig in m'n vel".
Feit is dat anti depressieva hun ongenadige uitwerking hebben op 'de zin in sex'.
Je durft 't niet meer erover te hebben: ik denk dat het het beste is om er voor te zorgen dat hij opgewonden raakt. Dit kun je als vrouw - dat weet ik zeker - heel erg goed.
Bij mij is het libido ook nagenoeg nul [0], maar dat komt door het feit dat er bij mij geen productie van testosteron meer is.
Als mijn echtgenote tegen mij over sex begint dan ontwijk ik dat ook het liefst; wanneer zij echter "stoute" dingen doet, dan krijg ik weliswaar geen erectie, maar ik wil wel 'met haar in de weer', als je begrijpt wat ik bedoel.
Sterkte! En als je nog vragen hebt, dan hoor ik 't wel. |
|